zomaar een wandeling

Afgelopen zomer.....

Het leven gaat in hoog tempo verder en elke dag neem ik me voor nu echt meer tijd te nemen om te genieten van wat er om me heen is en gebeurt. En dan lig ik na een lange dag in mijn bed en moet ik concluderen dat het weer is mislukt. Het huis moest schoon, moest nog even dat doen en nog even bij die langs en ohhh ja ook die nog even een kaart sturen. Want kaarten sturen vind ik zo leuk. Maar vervolgens vergeet ik ze te posten en dan is de tekst een week later niet meer leuk.

Maar vandaag ging ik het anders doen:
Koffie op het terras en gestaard over het land. Het gras leek wel zilver en mijn gedachten gingen alle kanten op maar ik ben zeker 5 minuten blijven zitten.
Het was een begin.

Daarna aan de wandel:  Gerben bracht me naar de de Tjonger en daar begon ik samen met Chicka aan een wandeling naar huis.  Eerst liepen we langs de Tjonger, geen mensen maar heel veel bloemen, bijen, vlinders en vogels. Chicka huppelde door het hoge gras. Het was volop genieten.

Moet je die luchten zien.......

De route ging vervolgens door het bos.  En daarna over de heide. Steeds bleef ik staan om te genieten van al het moois en alle insecten die om me heen vlogen, veel vlinders en libellen.





Ik verlangde dat de tijd even stil zou blijven staan, de warme zon, de stilte en de ruimte om ons heen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

elk afscheid is de geboorte van een nieuwe herinnering

wat een aandacht wordt er verlegen van

het is weer bijna 4 mei