nog even door bikkelen tot de opening

Het zijn nog een paar dagen en dan gaan de deuren van Friesgoed open. Waarom doe ik mezelf dit aan? Overdag aan het werk bij Friese Poort en dan de avond en nachten door om het allemaal voor elkaar te krijgen.  En dan ook nog een leuke moeder en echtgenoot zijn. Hoe doen andere vrouwen dat. Mijn beenharen groeien tot op mijn enkels, de mussen vallen van het dak en ik loop met een lange broek.
Ondertussen hangt en staat er gelukkig wel het werk van anderen en een beetje van mezelf.
Wordt wel heel blij van alle  mooie spullen. Van theedoek tot schilderij.

 Friesgoed doet zaterdag haar deuren voor de eerste keer open en met Pinksteren  t/m 5 juni 
van 11 tot 17 uur.  
Daarna zijn ze open van woensdag t/m zondag van 13 tot 17 uur.
We gaan ervoor!

Sta ik  daar zaterdag met een leuke jurk aan, knikkende knieën en wallen onder mijn ogen 
heel gastvrij te zijn. 
En een beetje ongemakkelijk. 
Als ik autonoom kunstenaar had willen worden had ik dat al veel eerder gedaan. 
Waarom nu dan dit? 

Omdat ik al heel lang droom van een plek waar mensen even naar binnen kunnen lopen, zich welkom voelen, en als ze naar buiten gaan een beetje blijer de wereld weer in gaan.  
     En we misschien een beetje kunnen  bijdragen aan een verantwoorde manier van consumeren.




Reacties

Populaire posts van deze blog

elk afscheid is de geboorte van een nieuwe herinnering

wat een aandacht wordt er verlegen van

het is weer bijna 4 mei